duminică, 29 august 2010

La teatru...


Am fost aseara la “Crima si pedeapsa”, piesa jucata la Bulandra… In rol secundar, interpretul lui Porfiri, a jucat Sorin Leoveanu. Bestial tipu`, l`am vazut in multe piese si la TNC, este genial.

Ideea insa nu era asta. Stiu ca nu sunt in masura, nu am studiile necesare sa judec actori sau regie sau mai stiu eu, insa din punctu` meu de vedere toata piesa de aseara a fost bestiala datorita lu`Leoveanu. Omu` e genial, e divin, e bestial, e superlativ absolut. Serios. E perfect, are o mimica de nedescris, ai erectie pe maini, pe cuvant, nu exagerez.

Si totusi ce ma depaseste in totalitate este publicul. Domne, erau doua pisde langa mine care saracele nu stiau nici ele cum au aterizat intr`o sala de teatru. Nu aveau gagicile nici in clin nici in maneca cu nimic ce presupune arta. In pauza, se intrebau una pe alta “Fata, tu ai inteles ceva din piesa asta?” “Nu, fata, da` tu? Cred ca mai bine plecam ca e pierdere de timp”. Auzi ba, pierdere de timp sa te duci la teatru!!! Cum ma? Preferi sa faci viermi uitandu`te la televizor, indobitocindu`te constant, decat sa ai parte de 2-3 ore de arta, de cultura? Oamenii aia muncesc ca sa te faca pe tine sa te simti bine, oamenii aia intra atat de bine in pielea personajelor incat ajungi la un moment dat sa te minunezi de cat de mult respect ar trebui sa le datoram cu totii. Da` nu, amice, noi nu mergem la teatru pentru ca na, nu e cooleanu. Ca, daca nu ma insel, nu era trecuta si cultura in trendurile de anu` asta. Asa sa zic, nu sunt foarte convinsa, da` parca asa sa fi auzit…

Revenind la pisdele alea proaste… Se termina piesa, lumea iese. Pisdele in spatele meu, discutau despre piesa:

Pisda 1: Fata, pana la urma ai inteles despre ce era vorba?

Pisda 2: Da, fata, lasa ca iti explic eu cum e treaba. Deci aia trei au facut o crima.

O paranteza: aia trei erau de fapt Raskolnikov (personajul principal), despartit in trei entitati: una rationala, una malefica si una timida. Dar, sa continuam.

Pisda 2: Si au fost prinsi pentru ca au lasat usa deschisa cand au omorat`o p`aia. Si apoi toti trei se indragostesc de una (acea una fiind Sonia), venita de la piata cred. Si apoi, pentru ca au lasat usa deschisa, i`au prins pe toti si i`au dus la puscarie in Siberia.

Du`te`n plm, in Siberia amice? Banuiesc ca cine a citit "Crima si pedeapsa" sau macar are o minima idee despre subiectu` cartii, isi da seama de cat de cretinoide erau gagicile.

Maaa, e strigator la cer ca exista asa ceva, ca ne ducem la teatru si nu pricepem nimic. Si, ironia sortii, e ca gagicile nu erau sa zic niste pustoaice care se uita la Hannahcacat, aveau sa zic in jur de 35 de ani. 35 de ani, iti dai seama ce inseamna asta? 35 de ani irositi, la 35 de ani sa nu fi auzit tu de Dostoievksi, de "Crima si pedeapsa", sa faci asemenea comentarii… Pentru ce traiti fratilor? Pentru ce? Parerea mea sincera e ca astfel de oameni nu ar trebui sa se inmulteasca, pe cuvant. Inchipuiti`va ca se umple pamantu` de cretinoizi din astia, mai ales ca, sa fim sinceri cu noi macar daca nu cu altii, generatiile care ne urmeaza sunt din ce in ce mai slabe la capitolu` cultura de absolut orice natura, fie ea muzica, filme, carti sau arta…Nu generalizez, probabil exista si mici exceptii, dar dureros este ca sunt doar cateva exceptii…in rest, predomina cretinismul. Si asta e trist, e trist ca vezi pustoaice de 12 ani care striga una dupa alta “coae”… Pai da` ce esti tu fetito? Hermafrodit? Parintii tai nu ti`au explicat ca tu ai pasarica si frac`tu are ciucurel? Si ca pasarica n`are coae?

Trist, strigator la cer, dureros ca inca exista oameni din astia…

Repet, nu judec pe nimeni, nu sunt in masura, nu am studiile necesare… piesa a fost geniala, cel putin din punctul meu de vedere, a fost divina… Mai trebuie sa ii vad pe Dan Puric, pe Bendeac, pe Marius Manole, pe multi. Timp sa fie, ca in rest le rezolvam noi.
Iar voi, voi duceti`va la teatru, pentru ca eu ma duc, si de fiecare data cand ies din sala, ma gandesc ca puteam sa fiu si eu pe scena aia, ca mi`am ratat oarecum cariera… trist…

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu